6 may 2013

Publicitat : Activitat 1

EXERCICI 1

- Què és el departament de comptes?

És un equip dintre de la agència que analitza la informació que l'anunciant ha facilitat i projecta l'estratègia per aconseguir els objectius assignats a la publicitat.

- Què heu estudiat per treballar en una agència?

Encara que hi han diversos camins per arribar-hi normalment s'hi arriba cursant estudis de publicitat.

- Com és el rodatge d'un spot?

És un procés llarg encara que l'anunci només duri 30 segons aproximadament, ja que hi ha molta feina de pre-producció, preparació, producció, rodatge, post-producció i edició.

- La publicitat és realment creativa?

Si, encara que s'utilitzin estereotips per la millor comprensió dels espectadors i estructures que s'utilitzen molt pero la seva eficàcia demostrada.

- Es proven els espots abans de sortir a la tele?

Si, ja que depén de l'aunci que el producte es dongui a conèixer.

- Com s'aconsegueix que un anunci sigui viral?

Repetint molts cops l'anunci i posicionant-lo en llocs estrategics per la seva milor visió. A més a més ha de ser impactant per l'espectador perqué li cridi l'atenció

- Com es posa el preu d'un producte?

El preu està determinat pel cost de producció, la demanda del producte, la competència i les necessitats de promoció del producte.

- Com escolliu en quins mitjans sortiran els anuncis?

Els mitjà que s'escull varia depenent en el perfil del consumidor que es vol atreure.

- Com és que hi ha anunciss que no s'entenen?

Perquè no han sapigut atreure el tipus d'espectador que volien o bé perqué no han sapigut expressar el necessari a través de l'anunci.

- Qui controla que els anuncis cumpleixin la normativa?

Els publicistes.

- Què diferència hi ha entre publicitat i propaganda?

La publictat és una activitat comunnicativa encaminada a aconseguir uns objectius dintre de la comercialització, procés de posar un producte en venda utilitzant el màrqueting, técnica de conéixer el mercat, i així mitjançant canals de difusió, difondre missatges de promoció del producte a comercialitzar.
En canvi, la propaganda és la acció i efecte de donar a conéixer alguna cosa. L'informació transmitida mitjançant una propaganda té com a objectiu seduïr als potencials compradors d'un producte d'un producte o contractants d'un servei, encara que també por estar destinada a sumar adeptes a una causa o companyia.

- És el mateix fer un espot que una campanya de conscienciació?

No, ja que la campanya de conscienciació buscar dona lliçons, mentre que que l'objectiu de l'espot és guanyar diners a través de la venta d'un producte.

- Han evolucionat molt els missatges publicitaris?

Si, ja que cada vegada són més originals. Els llocs on es poden posar aquests missatges publicitaris cada vegada són més i els métodes de convicció es reinventen.

- Com és que m'agraden els anuncis de cotxes si encara no tinc 18 anys?

Perquè l'anunci buscar crear desitjos i necesitats, a vegades sense tindre en compte l'edat.

- Com s'ho feien per què productes nocius sembléssin bons?

No anomenant o mostrant les coses negatives del producte i fent tot el contrari amb les coses positives.

- Com afecta la publicitat en un informatiu?

Depén del tipus de publicitat del que s'estigui parlant afecta d'una manera o una altra.

- La publicitat emocional menteix quan ens ven un món ideal?

Totalment, ja que aquesta ens ven un món idealitzat que no existeix.

- Ens pots dir un exemple de com la publicitat crea problemes que no tenim?

La publicitat pot crear la necesitat d'un movil nou ja que la tecnologia avança i el software i les aplicacions poden no funcionar en el nostre.

No hay comentarios :

Publicar un comentario