14 may 2013

Publicitat: Activitat 5

Mireu aquest anunci

http://www.youtube.com/watch?v=rVAT9i5oLkQ

L'última frase de l'anunci recomanda fer-se una assegurança de vehicle ''perquè la teva dona també agafa el cotxe''.

a) Alguns publicistes afirmen que la publicitat només és un reflex de la realitat. Creieu que les dones de la realitat són com la que es pinta a l'anunci?

No. A l'anunci podem veure clarament un estereotip, la dona és una mala conductora, utilitzat per atreure als homes a contractar l'assegurança del cotxe que ofereix l'anunci.

b) Diríeu que l'anunci busca ridiculitzar les dones? Amb quina finalitat?

Generalment són els homes els que contracten l'assegurança. Aquest producte va dirigit als homes conductors i utilitzen l'estereotip per fer-los sentir més varonils i superiors a la dona. D'altra banda, l'anunci sembla suportar-se en la ironía, les bromes clàssiques i no crec que vagi a ferir a les dones.

c) Creieu que les coses com penjar un quadre ja les sabem fer quan neixem o les aprenem després? Diríeu que hi ha més homes que dones que saben penjar un quadre? Per què?

Penjar un quadre no és una cosa amb la que es neix sino que s'aprén. Sempre hi ha persones, siguin del sexe que sigui, més habilidoses que altres, però tothom pot aprendre. Segurament en aquest moment de la història hi ha més homes que dones que saben penjar un quadre, però això es deu a motius complexos i res ens fa pensar que d'aqui 10 o 20 anys es puguin girar les tornes. Fa uns anys viviem en una societat on temes com el bricolatge a casa eren vistos com tasques més masculines, a la vegada que altres com cuinar anaven més lligades al paper de la dona a casa. Però la tendència de la societat actual indica que aquestes temes s'han anat equilibrant.

No hay comentarios :

Publicar un comentario