14 may 2013

Publicitat: Activitat 3

Els anuncis institucionals, en lloc de vendre un producte, busquen conscienciar la població sobre algun tema sensible com els accidents de trànsit, el consum de drogues, la necessitat de reciclar, etc. Per la prevenció dels accidents de trànsit, al llarg del temps s'han utilitzat diferents estratègies buscant la màxima efectivitat, és a dir, la reducció dels morts i ferits a la carretera. Aquíi en tens alguns exemples, mira'ls i respon les tres qüestions:

a) En dues o tres paraules, com definiries l'estratègia de cada anunci, és a dir, la manera com intenta convèncer l'espectador?

- Clac i Rum: Fer que un missatge s'introdueixi subliminalment al nostre cap a partir d'una cançó.
- Campanya 2007: Veure una conversa que podriem tenir nosaltres i adonar-te de que estan en perill i que els de l'anunci podriem ser nosaltres.
- 1 segon et pot cambiar la vida: Et va reflexionar que un segon de distracció a la carretera et pot costar la vida.


b) Hi ha qui diu que alguns anuncis (com el darrer) són inadequats perquè són massa violents, sensacionailistes, etc. Però hi ha qui diu que qualsevol cosa és adequada si serveix per reduir els accidents. I a tu, què et sembla? Creus que hi hauria d'haver un límit i , en aquest cas, quin hauria de ser?

Hi ha d'haver un límit ja que els anuncis són vistos per tothom, inclosos nens petits. S'ha de tenis cura amb el que es mostra ja que podria impactar molt als més petits.

c) Deixant de banda si són adequats o no, quin creus que és l'anunci més efectiu per a reduir els accidents (no el que t'agradi més)?

''1 segon et pot cambiar la vida'' ja que et deixa amb l'angunia de pensar que podries ser tu o qualsevol conegut teu.

No hay comentarios :

Publicar un comentario